Onze organisatie
Bij Woongoed Middelburg werken ongeveer 60 medewerkers. Wij zijn een transparante, betrouwbare organisatie.
Onze organisatie bestaat uit 3 teams:
- Team Tevreden klant
- Team Goede woning
- Team Middelen
Als klant heeft u vooral contact met de medewerkers van team Tevreden klant en/of Goede woning. Bijvoorbeeld bij het zoeken naar een woning, het afsluiten van een huurcontract of bij onderhoud aan uw woning. Team Middelen is verantwoordelijk voor financieel beleid op korte en langere termijn, de administratie en het dagelijks draaiende houden van de organisatie.
De Raad van Commissarissen bestaat uit 5 leden van verschillende leeftijden en achtergronden. Zij worden voor een periode van 4 jaar benoemd. De leden ontvangen voor hun werkzaamheden een vergoeding. De hoogte daarvan is geregeld in ons bezoldigingsbeleid. U vindt dit terug in ons jaarverslag.
Samenstelling Raad van Commissarissen
Naam | Benoemd | Einde termijn | Hernoembaar |
Saskia Szarafinski (voorzitter) | 01-03-2023 | 01-03-2027 | Ja |
Roderik Bin (benoemd op voordracht huurders) | 01-01-2023 | 01-01-2027 | Ja |
Steven Vrolijk | 01-01-2018 | 01-01-2026 | Nee |
Monica Smulders (benoemd op voordracht huurders) |
15-04-2020 | 15-04-2028 | Nee |
Christiaan van de Wege | 08-09-2023 | 08-09-2027 | Ja |
Visitatie
Elke 4 jaar beoordeelt een onafhankelijk bureau hoe wij ons werk doen en wat we kunnen verbeteren. Dat noemen we een visitatie. In 2021 vond de laatste visitatie plaats over de periode 2017-2020. Wij hebben een positief oordeel gekregen en zijn blij met de uitkomsten van de visitatie. Download hier het volledige visitatierapport.
Meten van kwaliteit
Woongoed vraagt regelmatig haar klanten naar de beleving van de kwaliteit van de dienstverlening. Daarnaast toetsen onafhankelijke instanties ons op het realiseren van haar plannen en voornemens. Instrumenten die we gebruiken om te meten zijn onder andere:
- Klantenvertellen (online beoordelingssysteem)
- Klantenpanels (bijvoorbeeld bij onderhoudsprojecten)
- Projectevaluaties
- Bezoek van de website
- Klachtenafhandeling
- Reparatieafhandeling
- Beoordeling planmatig en algemeen onderhoud
- Leefbaarheidsindex
Klantenvertellen is een online beoordelingssysteem. Door middel van een digitale enquête beoordeelt een klant een afgenomen dienst. Zoals bijvoorbeeld het afsluiten van een huurcontract. Als u contact met ons heeft gehad, kunt u zo'n digitale enquête krijgen. De uitkomsten gebruiken wij om onze dienstverlening te verbeteren. Op de website van Klantenvertellen leest u er meer over.
Klik hier voor ons Ondernemingsplan 2022-2025.
Ieder jaar publiceren we een jaarverslag en een jaarrekening. In het jaarverslag laten we zien wat we in dat jaar hebben gedaan om onze doelstellingen te bereiken. De jaarrekening is onze financiële verantwoording. Een externe accountant toetst jaarlijks onze prestaties en financiële huishouding.
Download hier het jaarverslag van 2022.
Download hier het overzicht van 2022 in cijfers.
Klik hier voor alle jaarverslagen