Onze organisatie

Bij Woongoed Middelburg werken ongeveer 60 medewerkers. Wij zijn een transparante, betrouwbare organisatie.

Onze organisatie bestaat uit 3 teams:

  • Team Tevreden klant
  • Team Goede woning
  • Team Middelen

Als klant heeft u vooral contact met de medewerkers van team Tevreden klant en/of Goede woning. Bijvoorbeeld bij het zoeken naar een woning, het afsluiten van een huurcontract of bij onderhoud aan uw woning. Team Middelen is verantwoordelijk voor financieel beleid op korte en langere termijn, de administratie en het dagelijks draaiende houden van de organisatie.

De Raad van Commissarissen
De Raad van Commissarissen controleert het bestuur. De Raad kijkt of Woongoed ook echt doet wat het moet doen: het leveren van een basisvoorziening in wonen voor mensen die daarvoor nergens anders terecht kunnen. De taken van de Raad van Commissarissen staan in een reglement.

De Raad van Commissarissen bestaat uit 5 leden van verschillende leeftijden en achtergronden. Zij worden voor een periode van 4 jaar benoemd. De leden ontvangen voor hun werkzaamheden een vergoeding. De hoogte daarvan is geregeld in ons bezoldigingsbeleid. U vindt dit terug in ons jaarverslag.

Samenstelling Raad van Commissarissen
Naam Benoemd Einde termijn Hernoembaar
Saskia Szarafinski (voorzitter) 01-03-2023 01-03-2027 Ja
Roderik Bin (benoemd op voordracht huurders) 01-01-2023 01-01-2027 Ja
Steven Vrolijk 01-01-2018 01-01-2026 Nee
Monica Smulders
(benoemd op voordracht huurders)
15-04-2020 15-04-2028 Nee
Christiaan van de Wege 08-09-2023 08-09-2027 Ja
Kwaliteit
Woongoed doet haar werk graag goed. We besteden veel aandacht aan kwaliteit. Het begint met een goede organisatie. We willen dat onze teams dicht bij onze klanten en leveranciers staan. Onze teams weten wat ze moeten presteren. Die prestaties leggen we vooraf vast en toetsen we achteraf.

Visitatie

Elke 4 jaar beoordeelt een onafhankelijk bureau hoe wij ons werk doen en wat we kunnen verbeteren. Dat noemen we een visitatie. In 2021 vond de laatste visitatie plaats over de periode 2017-2020. Wij hebben een positief oordeel gekregen en zijn blij met de uitkomsten van de visitatie. Download hier het volledige visitatierapport.

Meten van kwaliteit
Woongoed vraagt regelmatig haar klanten naar de beleving van de kwaliteit van de dienstverlening. Daarnaast toetsen onafhankelijke instanties ons op het realiseren van haar plannen en voornemens. Instrumenten die we gebruiken om te meten zijn onder andere:

  • Klantenvertellen (online beoordelingssysteem)
  • Klantenpanels (bijvoorbeeld bij onderhoudsprojecten)
  • Projectevaluaties
  • Bezoek van de website
  • Klachtenafhandeling
  • Reparatieafhandeling
  • Beoordeling planmatig en algemeen onderhoud
  • Leefbaarheidsindex
Klantenvertellen
Klantenvertellen is een online beoordelingssysteem. Door middel van een digitale enquête beoordeelt een klant een afgenomen dienst. Zoals bijvoorbeeld het afsluiten van een huurcontract. Als u contact met ons heeft gehad, kunt u zo'n digitale enquête krijgen. De uitkomsten gebruiken wij om onze dienstverlening te verbeteren. Op de website van Klantenvertellen leest u er meer over.
Ondernemingsplan

Klik hier voor ons Ondernemingsplan 2022-2025.

Jaarverslag

Ieder jaar publiceren we een jaarverslag en een jaarrekening. In het jaarverslag laten we zien wat we in dat jaar hebben gedaan om onze doelstellingen te bereiken. De jaarrekening is onze financiële verantwoording. Een externe accountant toetst jaarlijks onze prestaties en financiële huishouding.

Download hier het jaarverslag van 2022.
Download hier het overzicht van 2022 in cijfers.


Klik hier voor alle jaarverslagen