Geplaatst op

Woongoed verzendt vanaf 11 april de afrekening service- en stookkosten 2018. Hieronder kunt u lezen wat deze kosten voor u betekenen.

Elke maand betaalt u huur. Bij deze maandelijkse huur is een voorschot op de servicekosten inbegrepen. Dit is een vast bedrag. Een keer per jaar ontvangt u van ons een afrekening van de servicekosten. Hierin wordt het verschil tussen het door u betaalde voorschot en de werkelijk gemaakte kosten verrekend.

Servicekosten

In de afrekening staan de kosten per servicecomponent in 2018. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het onderhoud van het groen en de schoonmaak van de gezamenlijke ruimtes. Daarnaast worden er ook kosten verrekend voor het gebruik van elektra voor algemeen gebruik, zoals bijvoorbeeld verlichting, lift en elektrische deuren in uw wooncomplex.

Stookkosten

Maakt uw woning geen gebruik van een eigen verwarmingsinstallatie? Dan ontvangt u bij de afrekening ook een specificatie van de stookkosten van Techem. U kunt zelf op ieder gewenst moment uw verbruik inzien via de Energiecoach. Maakt u hier nog geen gebruik van? Vraag de Energiecoach dan gratis aan via www.energiecoach.nl

Betalingsachterstand

Heeft u een betalingsachterstand en krijgt u een deel van het voorschotbedrag terug? Dan verrekenen wij dit bedrag eerst met uw betalingsachterstand. Moet u bijbetalen voor de service- en/of stookkosten en heeft u een betalingsachterstand? Dan kunt u het bedrag gewoon betalen.

Nieuwe voorschot

Het voorschotbedrag wordt ieder jaar opnieuw vastgesteld op basis van de werkelijke kosten van het afgelopen jaar en een eventuele prijsinflatie. Het nieuwe bedrag staat in de bijlage van de brief huurverhoging die u van ons krijgt.

Heeft u nog vragen?

Heeft u een vraag over de brief? Dan kunt u het beste een e-mail sturen naar info@woongoed.nl. Wij nemen vervolgens per mail of telefonisch contact met u op.

Deel dit nieuws

Overig nieuws

Laat uw mening horen via ons Woongoedpanel

Woongoed heeft veel nieuwe plannen. Wanneer wij nieuw beleid maken of ons bestaande beleid of dienstverlening verbeteren, horen wij graag van huurders wat zij hiervan vinden.

MijnWoongoed offline van 8 t/m 15 mei

We vernieuwen ons computersysteem. Dit betekent dat op onze website bepaalde diensten tijdelijk niet mogelijk zijn. Heeft u vragen? Bel ons via 0118 760200 of stuur een e-mail via info@woongoed.nl.